Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Dienst Toeslagen biedt persoonlijke begeleiding aan

Dienst Toeslagen biedt mensen die extra hulp nodig hebben een persoonlijk aanspreekpunt aan en hulp op maat. De dienst wil daarmee hoge terugvorderingen en problematische schulden bij burgers voorkomen.

De hulp kan bestaan uit het geven van duidelijkheid over het recht op toeslagen en de bijbehorende voorwaarden. Of bijvoorbeeld hulp om zelf wijzigingen door te geven.

Voor wie is de persoonlijke begeleiding?

De persoonlijke begeleiding is bedoeld voor mensen die een of meerdere toeslagen ontvangen en voldoen aan een van de volgende voorwaarden:

  • Ze hebben een openstaande vordering of risico op hoge terugvorderingen in de toekomst.
  • Ze zitten in een complexe situatie.
  • Ze hebben moeite om wijzigingen door te geven.

Hoe meldt u uw cliënt aan?

Intermediairs, maatschappelijk dienstverleners en sociaal raadslieden kunnen hun cliënt op diens verzoek aanmelden. Ook als de toeslag een raakvlak heeft met de organisatie waar een professionals werkt, kan deze iemand aanmelden. Denk daarbij aan een medewerker van een kinderopvangorganisatie of de woningbouwcorporatie.

U kunt het aanmeldformulier voor persoonlijke begeleiding opvragen door te mailen naar relatiebeheer@toeslagen.nl. Na het invullen van het formulier zal een medewerker van Dienst Toeslagen uw cliënt bellen, binnen 5 dagen na de aanmelding. Uw cliënt bepaalt zelf de periode en frequentie van de hulp.