Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer
  • BTW teruggave van aliexpress

    Hallo.

    Sinds medio april biedt aliexpress geen facturen meer waar de btw expliciet op vermeld staat.
    (Voor facturen onder de 150 euro.)

    Het enige dat nog geboden wordt is een kwitantie met het totaalbedrag inclusief BTW.
    Zonder een specifieke regel over de gerekende BTW.

    Dit biedt mijn client (een 2-manszaak die nergens anders aan onderdelen kan komen dan uit China, omdat het product in 1e instantie daar gemaakt is) kopzorgen: "Hoe kan ik nu de gerekende BTW aftrekken?"

    Ik vertel hem dat hij zich geen zorgen hoeft te maken, en de kwitantie gewoon in zijn boekhouding kan opnemen.
    Maar wel zelf moet bijhouden hoeveel de BTW was.

    Vervolgens kan hij normaal de BTW aftrekken, met overleg van de kwitanties, en een aparte berekening van de gerekende BTW.

    Op de vraag: "Waarom moet dit opeens zo?", moest ik het antwoord schuldig blijven.

    Ik hoop op dit forum twee antwoorden te krijgen:

    1. Heb ik mijn client juist geïnformeerd?

    2. Hoe dient mijn client de BTW teruggave aan te vragen?
    Of houdt het elektronische systeem rekening met deze "automatische" BTW-heffing?

    Bij voorbaat mijn dank voor elk informerend antwoord!

1 reactie

  • Hallo, dit forum is niet voor zakelijke vragen bedoeld. Wij kunnen je hier niet verder helpen. Je kunt ons hiervoor bellen op 0800 - 0543.

Denkt u mee

Wilt u reageren? Log dan eerst in.

Inloggen