Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Belastingdienst stapt over naar eHerkenning niveau 3

Werkt uw organisatie met eHerkenning in combinatie met de DigiD Machtigingscode van uw cliënten? Vanaf 14 december 2021 is niveau 3 het minimale veiligheidsniveau om met eHerkenning in te loggen bij de Belastingdienst. Dat kan betekenen dat u uw versie moet upgraden om nog met eHerkenning te kunnen werken.

voorlichting gegeven door een intermediair aan de doelgroep vijftig tot vijfenzestig jaar met behulp van een laptop

Veilig inloggen met eHerkenning

Met eHerkenning kunnen bedrijven en organisaties veilig inloggen om online zaken met de overheid te regelen. Hoe hoger het niveau van eHerkenning, hoe meer gevoelige informatie u kunt uitwisselen. Tot nu toe was voor de Belastingdienst minimaal niveau 2 vereist om te kunnen inloggen: een gebruikersnaam en een sterk wachtwoord. Vanaf 14 december logt u in op basis van 2-factorauthenticatie, dus met uw gebruikersnaam en wachtwoord, aangevuld met bijvoorbeeld een code die u per sms ontvangt. Meer over eHerkenning leest u op eherkenning.nl

Upgraden naar eHerkenning niveau 3

Door over te stappen op minimaal niveau 3 is Mijn Belastingdienst nog veiliger en kunt u uw cliënten nog beter én veiliger helpen met hun belastingaangifte en toeslagen. Weet u niet welk niveau eHerkenning uw organisatie gebruikt? De beheerder van eHerkenning bij uw organisatie kan dat controleren. Is een upgrade nodig? Vraag dan de beheerder van eHerkenning bij uw organisatie contact op te nemen met de leverancier van eHerkenning.