Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Een dag uit het leven van ... Femke Debeij

Femke Debeij, relatiebeheerder Toeslagen

Mijn naam is Femke Debeij en ik ben een jaar geleden bij Toeslagen begonnen als relatiebeheerder. Ik woon met mijn gezin in Rijsbergen, waar ik ook graag in mijn vrije tijd tennis of hardloop in het mooie buitengebied.

Femke Debeij
Femke Debeij

Een digitale start 

Mijn start bestond uit een digitale sollicitatieprocedure, digitaal kennismaken met mijn collega’s en digitaal een organisatie leren kennen. Pas na 3 maanden kon ik eindelijk mijn collega’s persoonlijk ontmoeten. Ik kan inmiddels concluderen dat digitale gesprekken het niet kunnen winnen van een-op-eencontact. Wie mij 10 jaar eerder had voorspeld dat ik op deze manier aan een nieuwe baan zou beginnen, had ik raar aangekeken! 

Kennismaking met iedereen

Mijn werkgebied/regio is Noord-Brabant en Limburg. Ik neem het stokje over van mijn collega Jan Lustberg die medio januari met welverdiend pensioen is gegaan. We hebben de luxe gehad om afgelopen jaar gezamenlijk deze regio te bedienen. Veel toeslagenservicepunten en toeslagendienstverleners in mijn regio heb ik al gesproken: digitaal en soms gelukkig ook live. Komend jaar hoop ik iedereen te spreken en hopelijk ook face to face; dat blijven toch de fijnste gesprekken.

Chapeau!

Voorheen was ik ruim 20 jaar werkzaam in de commerciële financiële dienstverlening. Voor mij was het tijd om uit de commercie te stappen en meer maatschappelijk betrokken te zijn in mijn functie. Ik heb me nooit gerealiseerd hoeveel maatschappelijke organisaties en medewerkers burgers bijstaan en hulp bieden waar dat nodig is. Veel organisaties draaien zelfs op de vele vrijwilligers die enthousiast en met hart voor de zaak elke keer weer burgers helpen. Chapeau voor hen allemaal!

Samenwerking tussen Toeslagen en de Belastingdienst

Het afgelopen jaar heb ik ook veel samengewerkt met mijn collega’s van Relatiebeheer Particulieren in Noord-Brabant (Dianne van Son-Couwenberg) en Limburg (Jolanda Peters-Tissen). Zij komen veelal bij dezelfde maatschappelijke organisaties als ik, en onze dienstverlening sluit op veel vlakken op elkaar aan. We geven signalen aan elkaar door en soms gaan we samen naar een maatschappelijke organisatie voor het geven van uitleg of een presentatie.

Webinars én livebijeenkomsten?

Samen met Relatiebeheer Particulieren hebben we dit jaar 2 webinars georganiseerd over de actuele wet- en regelgeving en onze dienstverlening naar de maatschappelijk dienstverleners. Achter de schermen ben ik hier ook bij betrokken geweest, wat erg leuk was om te doen. Beide webinars werden door een groot aantal medewerkers en vrijwilligers van maatschappelijke organisaties bekeken. Het fijne was dat veel mensen de gelegenheid hadden om de webinars achteraf te bekijken als ze er niet bij konden zijn. Als u de webinars wilt terugkijken dan kan dat via webinar voorjaarsbijeenkomst 2021 en webinar najaarsbijeenkomst 2021.
We horen geregeld dat er behoefte is aan livebijeenkomsten. We hopen in de toekomst beide vormen aan te kunnen bieden.

Toeslagenservicepunten én de uitbreiding daarvan

Ik houd me naast het bezoeken van maatschappelijk dienstverleners (zoals toeslagenservicepunten) ook bezig met het uitbreiden van de toeslagenservicepunten. Een toeslagenservicepunt kan een gemeente of een sociaal-maatschappelijke organisatie zijn die niet-commercieel gedreven burgers gratis ondersteuning biedt. En wij kunnen de toeslagenservicepunten extra ondersteunen. Dit kan ook maatwerk zijn, zoals een presentatie geven of het bijwonen van een werkoverleg. Ik heb het afgelopen jaar in kaart gebracht in welke gemeenten van Noord-Brabant en Limburg géén toeslagenservicepunt of belastingkantoor met balie aanwezig is. Ons streven is in élke gemeente een toeslagenservicepunt waar mensen terechtkunnen met vragen of voor ondersteuning bij toeslagen. 

Ons streven is in élke gemeente een toeslagenservicepunt waar mensen terechtkunnen met vragen of voor ondersteuning bij toeslagen.

Hoe kan ik ú helpen?

Dit jaar zal ik actief verdergaan met de ondersteuning en uitbreiding van de toeslagenservicepunten in mijn regio. Wilt u hier meer over weten of hebt u een tip, neem dan contact met me op via toeslagen.servicepunt@toeslagen.nl.
Middelen die wij inzetten om u goed te ondersteunen, zijn Kennisnetwerk en de nieuwsbrief voor maatschappelijk dienstverleners. Voor deze nieuwsbrief kunt u zich aanmelden via maatschappelijkdienstverleners@belastingdienst.nl.

Tot ziens!

Veel succes met het mooie werk dat u doet. Ik hoop dit jaar daarover verder met u live in gesprek te gaan!