Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Een dag uit het leven van ... Lonny de Rooij

Lonny de Rooij, medewerker Regie op Stella

Mijn naam is Lonny de Rooij en ik ben ongeveer 30 jaar werkzaam bij de Belastingdienst. Een groot deel ervan heb ik gewerkt bij de dienstverlening aan de balie in Doetinchem en als Stellabehandelaar in Oost-Nederland. Sinds 2016 werk ik bij team Relatiebeheer; eerst een tijdje als relatiebeheerder en vervolgens weer terug bij het onderdeel Stella.

Lonny de Rooij
Lonny de Rooij

Hoe ziet mijn werkdag eruit?

Sinds maart 2020 zijn we met zijn allen thuis gaan werken, dus mijn werkdag is er iets anders uit gaan zien dan voor deze periode.

Ik sta ’s morgens meestal ergens tussen 6.30 en 7.30 uur op en begin de dag rustig met een ontbijtje en koffie. Tussen 8.00 en 9.00 uur log ik dan in op mijn werkplek, die nu op de eerste verdieping van mijn huis is.

Vervolgens open ik de Stellapostbus en begin met het lezen van de binnengekomen e-mails. Na het lezen van een e-mail neem ik telefonisch contact op met de afzender om zo nodig nog meer gegevens te krijgen. Hierna toets ik aan de hand van de 4 Stellacriteria of de casus voldoet om als Stellacasus in behandeling te worden genomen.

Daarna boek ik de casus in een systeem en verdeel ik hem onder de Stellabehandelaren Particulieren, MKB of Toeslagen. Als een casus niet voldoet aan de criteria dan behandel ik deze zélf of zet ik hem door naar het reguliere proces en breng de afzender daarvan op de hoogte.

Tip: twijfelt u over een Stellacasus? Mail ons vooral!

Mocht u twijfelen of het een Stellacasus betreft – soms is dit niet helemaal duidelijk – dan kan hij altijd ingezonden worden. De beoordeling ligt dan bij ons. Hiervan ontvangt u een terugkoppeling, zodat er een soort leercirkel ontstaat. Mail ons via stella.maatschappelijk.dienstverleners@belastingdienst.nl.

Het is heel mooi dat mensen ons steeds beter kunnen vinden. Hierdoor kunnen we nóg meer burgers helpen die klem zitten.

Fijne samenwerking

Mijn ervaring is dat het heel prettig samenwerken is met diverse maatschappelijk dienstverleners, bewindvoerders en overheidsinstanties. Het is heel mooi dat mensen ons steeds beter kunnen vinden. Hierdoor kunnen we nóg meer burgers helpen die klem zitten.

Ik krijg regelmatig complimenten over de snelheid waarmee een casus wordt opgepakt en dat er contact wordt gelegd. Dit is ook wel een beetje afhankelijk van de drukte in de postbus, maar ik probeer dagelijks alle e-mails van die dag in behandeling te nemen. En dit lukt aardig. Gelukkig heb ik ook nog collega’s die hiermee helpen.

Einde van mijn werkdag

Ergens tussen 17.00 en 18.00 uur eindigt mijn werkdag, en kan ik me weer storten op het gezinsleven. Ook mijn 2 honden zijn dan blij dat ik weer in het zicht ben, én dat er een lange wandeling in het verschiet ligt.

Meer weten over Stella?

Lees wat het Stella team doet en hoe u met het team in contact komt