Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de filters Ga direct naar de footer
  • Deel jouw praktijkervaringen voor nieuwe leercontent 2026

Beste Kennisnetwerk-lezers,

Voor het belastingjaar 2026 ontwikkelt de redactie van Kennisnetwerk weer nieuwe oefenmaterialen, zelftesten en casuïstiek. Om deze content zo relevant en praktijkgericht mogelijk te maken, willen we jullie – de mensen die dagelijks met vragen van mensen werken – graag betrekken.

Daarom zijn we op zoek naar jullie ervaringen, knelpunten en veelvoorkomende vragen uit de praktijk. Welke situaties kom je tegen bij het ondersteunen van cliënten? Waar lopen mensen vast in de aangifte inkomstenbelasting? Welke thema’s verdienen volgens jou extra aandacht in onze oefenmaterialen?

Laat hieronder weten welke ervaringen of vragen jij tegenkomt. Samen zorgen we ervoor dat de oefencontent voor 2026 nog beter aansluit op de praktijk.

Alvast bedankt!

3 reacties

• Dag

Ik zou t makkelijk vinden wanneer er een erg duidelijke overzichtstabel is waarin precies staat wat wel en wat niet aftrekbaar is en welke financiële berekening erbij hoort.

Groet Jan 

• Ja dat zou mooi zijn. Met name het idee om de giften van het vorig jaar al ingevuld te zien. Je hoeft dan alleen maar het bedrag te controleren/aan te passen of de gehele gift te verwijderen.

• Werking van het programma:
    Graag zou ik het invoeren van de giften wat gebruiksvriendelijker zien. Graag na invoer van "nog een gift : JA" dan het scherm dusdanig opschuiven dat je alle gegevens van de volgende gift in één scherm kan invoeren.
    Bij voorkeur zou ik de giften van vorig jaar alvast ingevuld zien.

Groet Tjerk Spriensma

Denkt u mee

Wilt u reageren? Log dan eerst in.

Inloggen