Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de filters Ga direct naar de footer
  • Indexatiepercentages inkomen 2026

Kan iemand me zeggen met welke indexatiepercentages de inkomens voor de berekening van Toeslagen 2026 zijn berekend? Ik zie dat nergens staan - lees ik er overheen?

Dankuwel alvast.

Gelukt!  Deze vraag heeft een geaccepteerd antwoord

2 reacties

• Gelukt!  Geaccepteerd antwoord

Hallo Arno, je leest hier zeker niet overheen, want deze percentages staan niet op onze website.

Het is afhankelijk van welk inkomen we gebruikt hebben welke percentages van toepassing zijn. Hebben we het inkomen van 2025 gebruikt dan zijn dit de percentages:

Het indexeringspercentage voor 2026 is 7,39%.

Het indexeringspercentage voor 2026 voor mensen die op 1 jan 26 AOW gerechtigd zijn 3,45%

Hebben we de inkomensgegevens uit 2024 gebruikt? Dan hebben we deze eerst geïndexeerd naar 2025 met een percentage van 8,35%. (AOW'ers 3,99%)

• Citaat starten
      Moderator Tanja
      geschreven op 27 November 2025 om 14:30

Hallo Arno, je leest hier zeker niet overheen, want deze percentages staan niet op onze website.

Het is afhankelijk van welk inkomen we gebruikt hebben welke percentages van toepassing zijn. Hebben we het inkomen van 2025 gebruikt dan zijn dit de percentages:

Het indexeringspercentage voor 2026 is 7,39%.

Het indexeringspercentage voor 2026 voor mensen die op 1 jan 26 AOW gerechtigd zijn 3,45%

Hebben we de inkomensgegevens uit 2024 gebruikt? Dan hebben we deze eerst geïndexeerd naar 2025 met een percentage van 8,35%. (AOW'ers 3,99%)

Einde citaat

Helder. Veel dank.

Denkt u mee

Wilt u reageren? Log dan eerst in.

Inloggen