-
VA 2026
Via Mijn Overheid ontving ik het verzoek om aktie te ondernemen. Het blijkt om de VA 2026 te gaan. Echter als inlog op Mijn Belastingdienst staat daar nog geen jaar 2026. Wel staat de aanslag onder correspondentie. Als ik echter daar de aanslag probeer te downloaden wordt ik automatisch uitgelogd. Als ik probeer de aanslag met Ideal te betalen, stelt de belastingdienst dat ik helemaal geen schuld heb. Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Waarom wordt het de goedwillende burger niet makkelijker gemaakt?
Gelukt! Deze vraag heeft een geaccepteerd antwoord
3 reacties
-
Arno Havermans 6 januari 2026 om 16:39
Wat de betaling betreft: ik herinner me een publicatie van begin december (die ik helaas nu niet zo snel terug kan vinden) dat het niet mogelijk is om voorlopige aanslagen IB 2026 te betalen vóór de dagtekening ervan. Dat kan misschien uw vruchteloze betaalpoging verklaren; de dagtekening van dergelijke voorlopige aanslagen is doorgaans eind januari.
Het jaar 2026 zult u toch waarschijnlijk wel aantreffen op het tabje "Voorlopige aanslagen"? Ik zie het daar namelijk wel degelijk staan.
Tegen dat automatisch uitloggen ben ik ook al enkele keren aangelopen. Het bleek veroorzaakt te zijn door het gebruik van een bepaalde browser. Althans het bleek niet voor te komen bij het gebruik van een ándere browser.
-
Arno Havermans 6 januari 2026 om 16:47
Citaat starten
Arno Havermansgeschreven op 6 January 2026 om 16:39Einde citaatWat de betaling betreft: ik herinner me een publicatie van begin december (die ik helaas nu niet zo snel terug kan vinden) dat het niet mogelijk is om voorlopige aanslagen IB 2026 te betalen vóór de dagtekening ervan. Dat kan misschien uw vruchteloze betaalpoging verklaren; de dagtekening van dergelijke voorlopige aanslagen is doorgaans eind januari.
Het jaar 2026 zult u toch waarschijnlijk wel aantreffen op het tabje "Voorlopige aanslagen"? Ik zie het daar namelijk wel degelijk staan.
Tegen dat automatisch uitloggen ben ik ook al enkele keren aangelopen. Het bleek veroorzaakt te zijn door het gebruik van een bepaalde browser. Althans het bleek niet voor te komen bij het gebruik van een ándere browser.
-
Moderator Tanja 8 januari 2026 om 09:42
Gelukt! Geaccepteerd antwoord
Citaat starten
Einde citaatArno Havermansgeschreven op 6 January 2026 om 16:47Hallo Wim, wat Arno aangeeft over de betalingen klopt. Dat je meteen automatisch uitgelogd wordt komt door een storing en deze is bij ons bekend. Hopelijk wordt dit snel opgelost. Tot die tijd kun je de voorlopige aanslag ook bekijken via Mijn Overheid.
-
-