Les 2: Dien het verzoek in
Uw cliënt kan een verzoek tot herziening per brief indienen.
- De volgende informatie moet u of de cliënt altijd in de brief zetten of meesturen:
Een duidelijke vermelding van het onderwerp bovenaan de brief, bijvoorbeeld: Verzoek om een beslissing te herzien.
Zet het beschikkingsnummer of het kenmerk van die beslissing op de brief. - Het burgerservicenummer (bsn), naam en adres van de cliënt.
- Het telefoonnummer waarop de cliënt of u overdag bereikbaar zijn.
- Een duidelijke uitleg waarom uw cliënt het niet eens is met de beslissing over de toeslag. Zijn er bewijsstukken die deze uitleg onderbouwen? Stuur dan kopieën mee van die bewijsstukken. Zet op elke pagina rechtsboven het bsn van de cliënt.
- De datum van het verzoek en de handtekening van uw cliënt.
Bent u de gemachtigde van de cliënt? Dan kunt u het verzoek ook zelf ondertekenen. Het kan zijn dat uw cliënt zelf een getekende machtiging moet laten zien. Lees meer informatie over machtigingen onder Tips. - Stuur het verzoek naar:
Dienst Toeslagen
Postbus 4510
6401 JA HEERLEN
De cliënt ontvangt binnen 8 weken nadat Dienst Toeslagen het verzoek ontvangt een brief met de beslissing. Hebben wij langer dan 8 weken nodig om een beslissing te nemen? Dan mogen wij er 6 weken langer over doen. Dan sturen wij een brief. Zijn deze 6 weken voorbij en is er nog geen reactie van ons? Dan kunt u ons in gebreke stellen.
Tip
Bij het indienen van het verzoek kan de cliënt de benodigde bijlagen zoals bewijsstukken meteen meesturen. Zet op elke pagina van elke bijlage het burgerservicenummer van de cliënt. Voor het machtigen voor een verzoek om herziening gelden dezelfde regels als voor het machtigen voor het maken van bezwaar. Lees meer informatie over iemand anders bezwaar laten maken.
Hulpmiddel
Lees meer over een verzoek om te herzien.
Als u ingelogd bent klikt u op de knop 'Afronden les' om uw voortgang bij te houden.