Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de filters Ga direct naar de footer
  • opname in verzorgingstehuis maart 2025

Echtpaar (80+), vrouw 02-03-2025 opgenomen in verzorgingstehuis (en ingeschreven BRP).

Inkomen man 41.000; vrouw 15.000

Gelukt!  Deze vraag heeft een geaccepteerd antwoord

3 reacties

• Gelukt!  Geaccepteerd antwoord

Voor zorgtoeslag is het nodig om ontbinding van toeslagpartnerschap aan te vragen. Volg het stappenplan van de Belastingdienst. De vrouw komt miv 1 april 2025 in aanmerking voor zorgtoeslag. De zrgtoeslag wordt verlengd naar 2026.

Het inkomen van de man zal net te hoog zijn voor zorgtoeslag. Ik raad aan de zorgtoeslag voor hem wel aan te vragen. Er zal waarschijnlijk voor hem een nihilbeschikking volgen. Maar hij zit dan in het systeem!

• Citaat starten
      Pieter Schakel
      geschreven op 13 January 2026 om 14:46

Voor zorgtoeslag is het nodig om ontbinding van toeslagpartnerschap aan te vragen. Volg het stappenplan van de Belastingdienst. De vrouw komt miv 1 april 2025 in aanmerking voor zorgtoeslag. De zrgtoeslag wordt verlengd naar 2026.

Het inkomen van de man zal net te hoog zijn voor zorgtoeslag. Ik raad aan de zorgtoeslag voor hem wel aan te vragen. Er zal waarschijnlijk voor hem een nihilbeschikking volgen. Maar hij zit dan in het systeem!

Einde citaat

Bijgaand de informatie die nodig is om ontbinding van het toeslagpartnerschap aan te vragen: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/zorgtoeslag/content/hoe-werkt-het-met-zorgtoeslag-als-ik-of-mijn-partner-naar-een-zorginstelling-gaat

• Voor zorgtoeslag is de drempel in 2025 € 39719, 2026 € 40857

Denkt u mee

Wilt u reageren? Log dan eerst in.

Inloggen